Saturday, November 15, 2008

soklan yg tak dapat dijawab a.k.a mmg xde jawapan..

di keakhiran ni sume begitu jelas dan ketara...dan sampai sekarang pun masih dalam keraguan..kepastian yang di cari seakan tiada..apapun, semua berakhir dengan cara yg tak sepatutnya tapi masih boleh bersyukur sebab hingga saat akhir ini dapat lagi aku berfikir dengan waras dan rasional.pasal soalan tu sampai sekarang pun tak ada jawapan yang setimpal dan membolehkan semua persoalan itu di jawab dan jawapan itu memang tak ada dan takkan ada..jadi persoalan tu akan kekal sebagai satu persoalan..dan biar ia terhenti di situ.tak perlu dibangkitkan lagi..dan aku masih percaya soalan itu semakin dilupakan dan aku pun dah lupa kalau2 ada jawapan..tapi ternyata tak ada jawapan yang memuaskan..tapi still bersyukur sebab soalan tu tak ada dalam exam aku hari tu..cuma hari yang mendatang pasti akan ada soalan yang sama..dan harus mula dipikirkan dari sekarang jawapan..dan yang pasti aku ada jawapan tapi tak bertepatan dengan kehendak soalan..


persoalan demi persoalan,
tapi bukan jawapan yang dicari,
tapi menjawab keraguan,
memberi kepastian,
mengelak kekeliruan,
menghapus kesangsian...
namun bukan semua ada jawapan..



No comments: