Saturday, September 06, 2008

hUjan D pAgI Ini...

Hujan hari ini...tapi tetap tak dapat menghentikan kesibukan hidup...kelangsungan hidup aku berterusan takkan terhenti selagi ade nafas dalam tubuh ini..hari2 biasa dilalui..tapi kebosanan kian mencengkam,acap kali juga aku keluar menghirup udara segar..lebih2 lagi lepas hujan turun, nikmatnya tak terhingga melenyapkan semua debuan dan kotoran..alangkah bagus jikalau ingatan dan memori boleh dipadamkan..lenyap dan terus hilang bagai debuan yang lemas dalam renyai hujan..memang semua ingatan tu amat bermakna dan tak terganti tapi kehidupan ni bagai dalam satu larian yang panjang, tiada siapa yang menjangka bila akan berhenti melepas penat, menghapus dahaga...Aku baru jer pulang & aku titipkan semua ni kala aku mengingati dirimu...semua tak begitu mudah untuk ku lepaskan tapi kadang2 semua terjadi di luar kemahuan & kemampuan kita..

Hujan...
kau jadilah temanku,
kau lenyapkan dukaku,
kau bawalah kenanganku pergi dengan titismu..
biar aku rasa dinginmu,
biar aku terlena dalam renyaimu yang berterusan..
kau hujan,..
kau temani sepi aku...


No comments: